Saturday 24 December 2011

Yang terindah...



just nak update cite last weekend..sb rindunye pasal...



situasi dalam kete ondaway balik dari kedai perabot cavenzi kat taman daya,jb
biasalah mata aku melilau2 tengok sekeliling..
tengok hiruk pikuk bandar yg aku taktau bile lah agaknye jalanraya akan sunyi..
tiap masa,tiap saat,tiap detik..tak pernah akan sunyi.


dalam kesibukan tu..aku dpt tengok macam2 ragam pemandu kete,
pemandu lori,penunggang moto,pembonceng moto..
tibe2 ade satu moto (mamat bawak awek) lalu di sebelah kete ktorg..
dalam hati..terus mengucap panjang tengok..sijantunghati aku pon same..tekejut tengok.
sebab awek die boleh carry handbag kat bahu macam tu je..
skrg kan banyak peragut..kenapelah taknak berhati hati..peragut mmg suke kalau mcm tu.
pakwe die plak bole bia je mcm gitu..ngongok! bahaya kot.


tapi lepas tu aku tak tau mane moto tu menghilang..
bialah die..harap takde pape yg berlaku..harap dorg selamat.

tapi tibe2 sijantunghati aku bersuara.
"abg pon peragut!!!"

sepantas kilat aku pandang die yg tengah drive..dengan mata membulat.
"apeee?????!!"

tibe spontan die cakap.
"abang peragut cinta ayang". sambil senyum simpul...suwittttt ;)

pastu aku buat2 tak dengar..then tanye die lagi skali.
"ape die syg..." dengan nada yg lebih sopan

then die cakap.
"abang peragut cinta sitizalehadaud..." dengan muke yg lebih serious sket.
jelas sekali suaranye..berbunga2 hati aku mase tu.

dalam hati aku.
"suwitttnye die ni..." heeehe rasa bertambah sayang kat die.



itulah antara kata terindah yang aku dpt dengar sebelum aku melangkah meninggalkan 2011.
ILovehimsomuchhh!!





No comments:

Post a Comment