Wednesday 28 March 2012

Tips utk bakal pengantin



salam. hai peeps!


hari ni aku nak share beberapa tips penjagaan diri untuk bakal pengantin..hehe
expecially untuk Ratu sehari la kan...haruslah berseri2 di hari majlis nanti kan..



opppsss!!! nape pulak tetibe aku nak post entri ni yep??? ade ribut ker???



huhuu...ekcelli aku yang tengah kerisauan skrg ni...
dah ramai yang menegur cakap aku nampak makin kurus skrg.
muke pon nampak cengkung jek...huhuu  
bile cakap kat sijantunghati pasal berat badan turun,
die pon salahkan aku cakap sebab aku yang taknak makan byk2. stresssss!
aku tak besalah..aku tak buat ape2 pon kat bdn aku, cume tak lalu makan je lately :(



nape tah berat badan aku ni makin turun plak..ituari dah elok2 dah naik..
tup tup makin hampir makin turun...huhhh siyess risau :( 
 


risau kalau2 baju yang dah fitting jadi longgar je nanti
risau kalau2 muke tak berseri nanti
risau kalau2 aku pengsan di hari majlis nanti sebab cekeding sgt :(



berat badan aku ni pon satu.
kalau nak naik susah giler...macam2 cara, macam2 supplement aku makan
tapi kalau nak turun kejap jek. tak puas hati betol aku mcm ni  :(



oke aku malas nak bebel panjang lagi. keciiiiwa!!!



oke..ni tipsnye...untuk sehat dan segar sepanjang masa.
harap bolehlah membantu aku di saat2 akhir mcm ni :(



1. makan banyak2 sket. mkn carbo byk2 sket.

2. minum susu consistently. jgn missss!!

3. banyakkan mkn buah buahan segar.

4. banyakkan mkn sayur2. hai cik ulam pegaga..dah lama aku tak mkn ko ye!

5. kurangkan minum ais. banyakkan minum air suam. naseb baik la..aku mmg tak suke sgt ais

6. tidur mesti cukup. 6-7 jam sehari yang ni yg aku slalu amalkan ;)

7. rajin2lah bersenam. biar keluar peluh..sket pon jadik. dah lama aku tak bersukan..taktaulah bizi ke malas :(

8. jangan mandi malam. 

9. kalau mandi tu, rajin2 lah menyental mane2 tempat yg perlu..makin lama la aku mandi pasni :P




p/s: tips ni sgt sesuai untuk bakal pengantin yang berbadan cekeding mcm aku ye. sekian.

** kalau ade sesiapa yang nak share tip2 yang boleh menggemukkan silalah ye kengkawan..

No comments:

Post a Comment