Thursday 5 May 2011

Bila hati aku sedih....





Bila hati aku sedih....
Aku akan menangis.....menangis sepuas-puasnya
Sampai bengkak mata...sampai pening kepala


Bila hati aku sedih lagi....
Aku akan cuba buat sesuatu yang boleh membuatkan aku lupa tentang perkara tu


Dan bila hati aku sedih lagi....
Aku akan cuba ingat kembali...apa sebabnya
Kenapa dan mengapa perkara tu boleh terjadi


Tapi bila hati aku sedih lagi....
Aku akan ingat kata-kata yang dipetik dari buku Di Mana DIA dihatiku..
tulisan Pahrol Mohd Juoi ni :

"Bila Allah takdirkan sesuatu terjadi...Pasti ada kebaikannya.
Sekalipun pahit....percayalah itu adalah ubat.
Baik dan buruk....hanya pada tafsiran manusia.
Sedangkan disisi Allah....segala-galanya baik.
Maha suci Allah daripada bersifat zalim dan aniaya...."



Kemudian...
Aku jadi lega....dan aku percaya..
pasti ada hikmahnya....
walau susah...walau payah jalan yang aku lalui...
itulah bahan ujiMU pada hambaMU...


Ya Allah...
Kuatkanlah aku
Tabahkan hatiku
Tingkatkanlah imanku...dengan ujianMu itu
AMIN YA ROBBAL 'ALAMIN






No comments:

Post a Comment