Friday 9 September 2011

Rugi kalau lepaskan peluang



Entry kali ni aku nak cerita tentang PELUANG..
bukan senang kan sesuatu peluang tu nak datang kat kita
macam2 perkara yang kita boleh blaja melalui peluang tu kan..tol tak??
yang penting experience!!! kalau tak cuba kita takkan tahu kan...
so rugilah kalau kita lepaskan sesuatu peluang.



mane la tau kan...
peluang tu akan jadi suatu permulaan yang baik dalam kehidupan kita

mungkin sebagai pengajaran
mungkin sebagai didikan untuk diri kita sendiri
mungkin juga ia merupakan penentu masa depan kita





yang penting...buat keputusan & experience it!!!



bercerita pasal peluang ni...aku nak cerita pasal peluang yang aku dapat..
agak susah untuk aku buat keputusan
tapi rase rugi kalau aku lepaskan peluang tu..



so..............















































aku grab jelah peluang tu...








korang nak tau tak ape die???











alamak terseksi la pulak!! ;P

peluang yang aku dapat tu adalah peluang untuk mengajar dak2 1st year kat utm
jadi  teaching assistant (TA)
aku tak sure lagi students dari fakulti mane
walaupon 1st year students tapi ramai tau...80orang.
tu yang aku kecut perut sebenarnye
dah la aku takde pengalaman ngajar langsung..uhhukhuk
pengalaman jadi fasi untuk anak2 yatim pernahlah..hehe




tapi macam aku cakap tadi la..
rugi kalau aku lepaskan peluang ni.
experience sebenarnya..
mane la tau kan peluang ni akan jadi suatu permulaan yang baik dalam hidup aku kan.


hope semuanya baik2 je..
takde insiden2 yang memalukan aku nanti
moga bertambahlah keyakinan aku mulai hari ini
jangan kene buli sudahhh..

mabookk makcik :p



No comments:

Post a Comment